zaterdag 8 februari 2014

letterbakken

Een hele poos geleden maakte ik voor de dochter een letterbak, of beter gezegd, ik knapte een letterbak die ik gescoord had in de kringwinkel op.

de letterbak past ook gewoon perfect bij de kast die ik kort daarvoor voor haar opknapte, ook een exemplaar dat ik scoorde in de kringwinkel. (net zoals de rest dat je ziet op de foto)

Bovenstaande kast en letterbak zijn opgeknapt met spuitlak en plakfolie, gekocht op www.tafelzeil.com . maar je kan ook behangpapier gebruiken, servieten (enkel dat ene laagje met de print op), inpakpapier, ...

Nu heb ik een vriendin die recent verhuisd is. Haar huis is onwaarschijnlijk prachtig aangekleed. Overal het perfecte behang en het perfecte kleurtje aan de muur, de perfecte meubels, accessoires, alles past helemaal in het geheel, het is af. Ik kan alleen maar dromen dat ons huis ooit zo mooi aangekleed zal zijn. Het hoeft niet eens persé zo mooi te zijn (dat is niet te evenaren volgens mij), ik zou al ongelooflijk happy zijn, als ons huis helemaal aangekleed is vanbinnen.

Maar dus, die vriendin had met Kerstmis cadeautjes voor ons hele gezin en ze had tot mijn grote vreugde onder andere het behangpapier van haar kindjes hun kamers gebruikt als inpakpapier. De perfecte papiertjes voor mijn letterbakjes in de kelder.

En deze week had ik tijd. Elke avond een beetje. (de roze was al gelakt)
Eerst afschuren (je kan die latjes meestal uit de letterbak halen, dat maakt het werkje een pak gemakkelijker), en dan in een aantal lagen lakken. De vriendin, verfexperte, zou zeggen: 'Eerst primer hé meiske'. Dat deed ik dus niet, voor zo'n kleine oppervlakten lijkt me dat vooral een extra kost, maar als je het perfect wil, eerst primer er op en dan lakken.



En als je klaar bent met lakken, kan je gaan plakken. Bij de blauw gingen de latjes er niet uit, dus dan moet je alles vakjes mooi opmeten en uitknippen en met de betere knutsellijm plakken. Het is een klein beetje meer prutswerk, maar je kan wat spelen met je afbeeldingen op je behangpapier zodat ze mooi tegenover elkaar staan.
Bij de roze gingen de latjes er wel uit, in het onderste gedeelte toch, dus dat gaat sneller vooruit en levert een nauwkeuriger resultaat.





en nu nog eens nadenken aan wie ik hem ga geven, hihi, alsof ik daarover moet nadenken, want ik ken maar 2 kamertjes waar deze letterbakken prachtig zullen passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow