donderdag 29 mei 2014

de perfecte match

sommige ideeën moeten rijpen
en dat is voor deze blogpost zo helemaal waar,

zo had ik eens een (kringwinkel)stofje,
het zei me eerst niet veel,
maar zoals dat gaat met kringwinkelstofjes,
die neem je mee
de ideeën komen later wel

en zo had ik eens een boek,
van de bibliotheek,
homemade mini couture
ik had hem al verschillende keren geleend
en verschillende keren verlengd
en verschillende keren boete betaald
het werd tijd om er ook eens echt iets uit te maken

en toen kwam ik uit op CompagnieM
allé, al eerder
maar die swing skirt,
daar zag ik wel iets in
perfect voor bij het Blush-bloesje

het projectje was groots,
voor mijn doen toch,
want ik heb geen ervaring, geen lessen gevolgd,
op het werk word ik opgeslokt
en 's avonds ben ik doodmoe
en er zijn nog de kinderen, de tuin, de was, de plas, de boodschappen, de vrienden, de communiefeestjes, de ontbrekende naaivoetjes (dank u matri om zo snel te leveren) ...

het resultaat? ik ben er echt wel fier op, helaas is dochter er nog niet helemaal wild van, hopelijk groeit de liefde met de tijd

 
de biais en paspel zijn fluo oranje en komen van bij Veritas. Ik heb meteen ook de fluo roze versie in huis gehaald. 
De knoopjes van het bloesje heb ik zelf met een stofje overtrokken. Dat zie je op verdere foto's beter.
Voor de plooi van het rokje gebruikte ik dezelfde jeansstof, maar achterstevoren.
Omdat de 5-jarige dochter 'gezegend' is met een taille van een 3-jarige, voorzag ik het rokje met knoopsgatenelastiek. de binnenkant van de tailleband is gemaakt met dezelfde palmboompjesstof.

 

 




1 opmerking:

  1. Dag Liesje,

    Wat een knappe creaties ! Je dochtertje staat er beeldig mee.
    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow