woensdag 18 juni 2014

cravattenslang

der is er een jarig, hoera hoera,
der is er een jarig, bijna bijna
en dus wordt de jarige al vast gevierd op school
want hij is jarig op 7 juli, in de vakantie

op school zijn er dan klassiek gebakjes voorzien
de jarig krijgt een prachtige kroon op,
er wordt gezongen
en de jarige geeft ook vaak een geschenkje voor de klas
een boek, een handpop, ... kleine dingetjes
die de juf kan gebruiken in haar lessen
(ze kiest die dan eerst zelf uit en ouders kunnen uit een doos kiezen wat het kindje in de klas kan geven)

dit jaar mag Alex dus een slang geven, dat past wel bij hem, de beestengek

En dat deed er mij dan weer aan denken dat ik zeker ooit nog eens een cravattenslang wilde maken
Ik had zelfs al een cravate op de kop getikt in de rara, ja tuurlijk, kringwinkel,
die helemaal perfect was voor het doel
maar de cravate was in de schuif beland en vergeten
tot nu dus, noem het toeval, het lintje lag er naast, de knopen komen van dezelfde winkel als de cravate, het fuchsia lapje stof had ik nog over van een ander projectje, lang geleden (toen alles nog met de hand moest)


veel naaikunsten moet je niet hebben, je hebt er zelfs geen naaimachine voor nodig, gewoon de das vullen met gerief van een oud kussen of fijn geknipte restjes stof, knopen aan naaien en de punt van de slangenkop onderaan voorzien van een leuk stofje. Ik heb in de staart nog ritselpapier gestoken (een stukje van een ahum, chipszak, Alex zijn lievelingssmaak wel hoor) voor een ratelend effect, ik had er ook een rammeldoosje in kunnen verstoppen, maar vond geen geschikt doosje. Ik besloot dat een stuk chipszak cooler was en 2 verschillende knopen hypnotischer.
En dan krijg je dit:




 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow