vrijdag 13 juni 2014

feest in de tuin

mijn (moes)tuintje begon zo mooi vorm te krijgen
de broccoli stond mooi dik,
de courgetten eindelijk eens op tijd gezaaid,
de zonnebloemen, radijsjes, strookje bloemenweide, ...

maar de broccoli viel om, wortels opgegeten door koolvliegmaden
de courgette kapot gepikt door de duiven van de buren
de wortels uitgegraven door de kat
de zonnebloem omgeknakt
niets leek te lukken,
zelfs mijn herhaaldelijke pogingen met aangekochte courgetteplantjes
draaiden uit op het zelfde resultaat

dus besloot ik een feestje te organiseren, in mijn tuin
 
 
Ik had er graag nog wat windmolentjes bij gehad en tuinkabouters en de koolvliegen zullen er vast niet van wegblijven en de mieren zullen lustig verder melken, maar hé, als er dan niks wil groeien, heb ik toch ten minste wat kleur in mijn tuin.

maar geduld, jawel, alweer dat woord
't leverde me dat op:



 


  
 
 

dank je wel Saartje, voor de slappe blaadjes, ik heb ze zoals je aanbevool, heel veel liefde en op gezette tijden wat water gegeven. 


Bloemenweide met bezoekers, de zaadjes kon je gratis bestellen via laat het zoemen met bloemen

Dus ja, hoe langer hoe meer is het feest in de tuin, met de bosaardbeien waar de kindjes elke dag een handje vol van hebben, de frambozen, boontjes, ...
Nu alleen hopen dat de koolvlieg niet langs komt, want de uitleg van een plastiek gaasje rond de steel te plaatsen (zodat de vlieg geen eitjes kan leggen tegen de wortels aan) begreep ik niet zo goed en als je in de gangbare tuincentra vraagt wat je zoal kan doen tegen maden van de koolvlieg, verwijzen ze je zonder verplimpen door naar het strafste spul eerst zodat je bodem morsdood gaat. fingers crossed dus dat het goed blijft al, al zijn we nog zo ver niet als waar we bij de vorige geëindigd waren.
 


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow