donderdag 12 juni 2014

Pyjama

De Julia-sweater, 't was liefde op het eerste zicht. Dit was helemaal op goesting van de dochter gemaakt, ideaal, prachtig, zag er zelfs doenbaar uit voor mij met mijn beperkte naaiervaring.
Ik wachtte dus rustig de release af van het patroontje, dat alweer uitblinkt in duidelijkheid en eenvoud! merci CompagnieM, 't is mede dankzij jouw dat ik ook mooie dingen kan maken.
Ik zocht de ideale stofjes uit. Een printje met roos en paars, de lievelingskleuren van de dochter. Dit kon niet misgaan.
Het hele project was het uitkijken naar de blije reactie van de dochter, maar de blije reactie bleef uit.

"mama, je moet er wel nog een broek bij maken, bij die pyjamabloes"
Wat??? en nee, wederom wil ze het niet aan doen, enkel als pyjama, maar daar is het nu te warm voor. En nee, ze vindt het niet lelijk, dus ik presteer al beter dan bij het rokje en bloesje , we gaan er op vooruit, maar ik moet toegeven, de moed zakte me effe in mijn schoenen en veel zin om voor de immer kritische dochter te naaien, is momenteel eventjes zoek. En dan te denken dat er nog 2 Jacob-pakketjes voor haar liggen te wachten.

Ik denk dat het volgende projectje iets voor mezelf zal zijn, of voor de immer vrolijke dankbare zoon


 
 
 
voor het 'ter perse' gaan van dit blogberichtje kocht ik mijn dochter om met 2 zelf geparelde kettingen en dito armbandjes. Ik mocht zelfs foto's nemen, jawel. de trui werd er alleen maar mooier van.
(ze had ananas gegeten en haar tong deed zeer) Ze bekende dat ze de trui vooral pyjamatrui noemde omdat het nu te warm is om truien te dragen, dus deze mama leeft weer een klein beetje op hoop.
 
 
 
 


haja, de stof is van Stenzo en kocht ik in een plaatselijk winkeltje waar je allerlei spulletjes kan kopen, van zeep over kleurpotloden, keukengerief, tandpasta tot stoffen en wol dus, aan een fijn prijsje, wel te verstaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow