maandag 19 januari 2015

Jacobine

voor Nele

Begin juni 2014 maakte ik ready-to-sew pakketjes waaronder ook een geel winterjacobje in geel fluweel. Ik knipte het natuurlijk op de groei, maar dat Helena zo hard ging groeien, had ik eigenlijk niet ingecalculeerd. Het broekje zou dus bij voorbaat te klein zijn, maar ik zag al zo erg voor me dat het een mooike zou worden, dat ik een ander meisje zocht die met deze mooie gele Jacobine zou kunnen schitteren. Gezocht en gevonden ;-)

 


En ik beken, dit is mijn, ... 5de Jacobje? (6de on the way), maar deze, ... ik heb echt zitten sukkelen. 't Was niet zo'n fijne stof om mee te werken omdat ze erg hard rafelde en pluisjes verloor, waar mijn naaimachine niet bepaald happy van werd en dan verstevigde ik de verkeerde kant van de tailleband, ik raakte de zakklep wel 100 keer kwijt, het knoopje 50 keer, ... dus ik ben blij dat ze in elkaar zit al moet ik straks toch even checken, als ik de foto's zo bekijk, of die broekspijpen nu echt 1cm verschillen in lengte :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow