maandag 16 februari 2015

recycleknutsel 2: van een olifant een wolk

Toen mijn ouderlijk huis verkocht werd, haalde ik deze rol stof van de zolder. Mijn moeder maakte er ooit gordijnen mee die ik nooit mooi gevonden had; te licht van kleur in het interieur. Maar de stof op zich vond ik te mooi om weg te laten gaan, dus de stof verhuisde van de ene zolder naar de andere. En hoezeer ik een hekel had aan die licht uitgevallen gordijnen, ik vind de stof nu mooier elke keer ik er naar kijk, net goud met wolkjesgrijs.

 

Omdat het niet echt recycleren is, met deze stof, want stof is stof en ik maak er iets mee, doe ik er een dubbele mee:
 
Ik maakte vorig jaar een wolkjeskussen. Omdat het zo veel succes had en steevast voor ruzie zorgde wie er op het kussen mocht, maakte ik nog een (iets kleinere) olifant erbij. Helaas was daarmee het ochtendlijke geruzie nog niet van de baan. Want hoewel ze de olifant erg leuk vonden, lag het wolkje gewoon veel beter, en daar dienen kussens toch voor.
Dus na een uitgebreide gezinsraad werd beslist om al vast de inhoud van de olifant te recycleren en de buitenkant te ruilen voor nog een wolkje, precies hetzelfde als het andere. 

te lui om om te zomen, dus nam ik de kartelschaar, hopelijk heb ik daar later geen spijt van





De averechtse kant is minstens even mooi en de favoriete kant van de zoon. Ze hebben ze dus elk een kant, allebei tevreden, of een reden om ruzie over te maken, we zullen zien wat het wordt.
 
 
Eigenlijk zit ik met een jarige in huis. Eigenlijk ben ik nu officieel 6 jaar een mama, dus eigenlijk is het ook een klein beetje mijn eigen verjaardag.
Aanvankelijk had ik het idee om een kleurrijke kroon te maken, een beetje zoals ik eerder deed voor de secret santa maar dan 'rozer'.
Maar met de recycle-uitdaging bedacht ik dat ik misschien toch eens niets in huis moest gaan halen voor die kroon en kijken wat voor bijzonders ik al had, zonder dat er nog een stofje bij moest komen. Tijdens die zoektocht vond ik eigenlijk niets dat helemaal was wat ik in gedachten had. Tot ik bedacht dat het uiteindelijk ook niet altijd roze of fel gekleurd moet zijn. Als ik de gordijnenstof zou verkocht krijgen voor 'goud', zou mijn kritische 6-jarige deze misschien wel minsten even leuk vinden dan een roze evenbeeld.

 
 

Nu ja, een onverdeeld succes was de kroon ook weer niet. hij kon alleszins niet opboksen tegen het prachtige mega mindy pak. Gelukkig wilde ze voor de taart en de kaarsjes nog wel even het masker inruilen voor een kroon. (en als je goed oplet, zie je langs haar nog een stukje mega toby zitten)



1 opmerking:

  1. Wat zijn eigenlijk de voorwaarden van de recycleer-challenge? Moet je iets nieuws maken van iets dat je al gemaakt had? Of mag je wel bvb van oude stof iets naaien? Of zouden het dan al gordijnen of een kussensloop moeten geweest zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow