zondag 8 maart 2015

Recycleknutsel 4: Badkamerkastjes


Door familiale verplichtingen hebben de recycleknutsels een weekje vertraging. Het komt er een beetje op neer dat ik plots 2 voltijdse banen heb en ik dus gewoon geen tijd over heb om te knutselen. Het komt er ook op neer dat ik emotioneel best wel onder druk sta en ik dus zeker tijd moet maken om te knutselen (en om in de tuin te werken, buiten te zijn, de joggen, ...). Vertraging is dus geen afstel.

Ik had de toiletkastjes al een tijd geleden gevonden in de kringwinkel. Eentje werkte ik ook al een tijdje geleden af (het gele) maar hangt leeg te wezen (als in niet echt geweldig functioneel) in het droogkot (waar de was wordt opgehangen).
In de toiletten lijkt het niet de passen. Het lijkt vooral in de weg te hangen, hoewel het eigenlijk aanvankelijk daarvoor bedoeld was. Vermoedelijk zullen deze kastjes dus gewoon eindigen in de badkamer. Eigenlijk zoek ik nog steeds naar dergelijke kastjes om dan een muur vol van dergelijke kleurrijke kastjes te hebben (we hebben een erg grote badkamer met 1 grote blanke muur). Momenteel is de man de badkamer aan het verven, dus nu al ophangen zou wat voorbarig zijn. Als de kastjes hangen, zal ik er nog eens op terugkomen.

Het gele kastje heb ik gewoon gelakt en de randjes heb ik met inpakpapier afgewerkt. De handvaten waar heel erg verroest en heb ik dus opgeschuurd en met goudlak bespoten. De binnenkant heb ik euh... overgeslagen. Misschien moet ik daar toch nog maar eens werk van maken. De spiegel roestvlekjes, die ik niet weg kreeg. Ik hou er wel van eigenlijk.


 


Het blauwe kastje heeft lang onbeschilderd in mijn kelder gestaan. Lang als in 2 jaar. Ik durfde er niet goed aan beginnen omdat sommige dingen beter blijven zoals ze zijn, omdat ze mooi zijn zoals ze zijn. Zo was het dus ook met dit kastje. Tot ik de juiste verf vond. En meer dan enkel verven wilde ik ook niet doen, omdat ik absoluut verliefd ben op dit kastje, zo mooi van zichzelf. De binnenkant heb ik bekleed met het best benutte stukje behangpapier. Het is behangpapier van een vriendin die haar huis prachtig heeft ingericht en in 2013 mijn Secret Santa was en haar geschenkjes inpakte met restjes behangpapier waar ik dan een letterbakje mee maakte. Van het goudgele behangpapier had ik net genoeg over om de binnenkant van het blauwe kastje aan te kleden.





1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow