woensdag 16 december 2015

cocoonen in verantwoord roze

Soms kan je dat hebben, dan heb je heel veel tijd gestoken aan bepaalde zaken (kerstgeschenkjes en 2 hemden in dit geval), dat gaat dan niks vooruit. Op zo'n momenten snak ik naar snel resultaat, projecten waar ik blij van word, zonder mij moe te maken (sorry!).

Als je dan op hetzelfde moment een prachtige sweaterstof van Käpynen Design liggen hebt (speciaal voor van die dagen) en het patroon van de cocoon dress, dan moet je ook niet verder zoeken.
Het patroon is van groovy baby and mama en is een dame om te volgen. Ik merkte ze al een hele tijd geleden op, maar toen emma en mona opnieuw met die cocoon dress afkwam (en je er op instagram ook niet meer naast kan kijken) werd ik er weer aan herinnerd en wist ik plots wat ik met de roze wild cats ging doen. Dat stofje kocht in een bevlieging ik bij Lizzy l'oiseau. Het was een couponnetje en zou hoe dan ook wel verwerkt geraken. (en bij deze sneller dan verwacht)

Het patroon is super eenvoudig. Helemaal beginnersproof en zelfs ok voor mensen met tricotfobie (ik geraak er wel over ondertussen trouwens).
Ik maakte maatje 5 en verlengde die tot mt 6,5j voor mijn smalle bijna 7-jarige, daarmee volgde ik wel ongeveer de matentabel die bij het patroon is gevoegd. Bij het patroon is de naadwaarde inbegrepen, maar Trine raadde me aan om aan de halslijn toch 1 cm naadwaarde te nemen.

Ik tekende er zelf een half peter pan kraagje bij, om het roze een beetje te breken. Om de halslijn af te werken, maakte ik dan ook een beleg. Het beleg is met een blinde steek vast genaaid zodat alles mooi op zijn plaats blijft.
Bij het passen, trok het model aan haar driekwartmouwen. Ze wilde duidelijk liever lange mouwen, dus voegde ik nog een lange polsboord toe in de kleur van het kraagje.
de zoom werkte ik af met een tweelingnaald. Hoewel de 'vleugeltjes' niet echt moesten afgewerkt worden, vond ik het mooier mèt rolzoompje. De zoom onderaan werkte ik af met de tweelingnaald.






Het model was blij, ik ook. Zo gaan er vast nog wel volgen, Misschien wel ietsje korter dan.





En vandaag zat de Luisa for women in de bus, de stof ligt al heel lang klaar, patroon getest en goedgekeurd en bewezen dat het in de categorie 'weinig moeite maximaal resultaat' ook heel hoog scoort.



2 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow