maandag 25 april 2016

een feestelijke June

In mijn ideeënboekje staat het vlak na de Luisa en de tricot Theo en vlak voor het communiekleedje dat het niet werd. Maar uiteindelijk werden die vier op hetzelfde moment getekend. Mijn instagramaccount leert me dat het 16 november 2015 moet geweest zijn dat ik deze June met vuurdoorn tekende.

Het werd vuurdoorn, want daar werd ik hier verliefd op. En het werd June, want daarvan wist ik dat het me perfect past. En ik wilde graag een June met iets soepelere stof dan de vorige. En met vuurdoorn heb je niet alleen soepele stof. De zachtheid van deze stof is redelijk ongezien.

De knipvrees was er deze keer niet minder om dan bij mijn vorige June. Maar het welslagen van die eerste versie hielp me wel over de drempel.
- Ik verlengde het lijfje deze keer wel met 4cm (en dat is 1 cm te veel),
- verlaagde de halsuitsnijding vooraan met 1cm (en dat mogen er 2 zijn)
- en voegde een recht kraagje toe dat ik naar achteren liet doorlopen (en dat had tot in het puntje gemogen, maar kwam vreemd genoeg niet uit en ik had eigenlijk geen zin om opnieuw te beginnen, dus we doen alsof het zo bedoeld was).
(Je gaat volgende week een déjà vue krijgen wat doorlopende kraagjes betreft, en dan zit ie wel goed)

  

 


De lokale fotografen waren weer van dienst, want madame had geen geduld om een fotoshootdate te arrangeren. Het komt er nog van, echt ze.
De zus:  (binnen is moeilijker want daar heb je minder licht)

 
 
De broer: die maar wat doet en er graag bij is als we de zus haar "gekke bekken" gaan na doen die ze ALTIJD weer boven haalt tijdens een fotoshoot (volgende week déja vue, ik zeg het u)
 

 
 
Maar per ongeluk wel een schoontje heeft getrokken ook
 

 



8 opmerkingen:

  1. wauw ! Enne een tuto voor het kraagje, please :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil er wel eens een tutorial aan wijden ze, maar rap uitgelegd is het eigenlijk bricoleren voor gevorderden: plak het papieren voorpand aan het achterpand (zonder naadwaarde) en teken het kraagje dat je wil over voor- en achterpand. naadwaarde bij pakken en tadaa. maar jammer dat het niet tot in het puntje door kwam (want nee, 't was eigenlijk niet zo bedoeld), ik weet te weinig van naaien af om te kunnen zeggen wat er precies mis liep, want bij Helena's communiekleedje is het perfect gelukt.

      Verwijderen
  2. Heel leuk! De kleur en het model staan je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! De kleur en het model staan je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was al fan van de june dress, en deze bevestigt dat helemaal. Heel tof in dit kleur! En dat kraagje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was al fan van de june dress, en deze bevestigt dat helemaal. Heel tof in dit kleur! En dat kraagje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, prachtig gedaan!!!

    En je haar zit ook zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow