vrijdag 15 april 2016

Pastel voor Alexander

We zitten dit jaar met een eerste communicant. Had ik dat al ergens gezegd? De volgers op Instagram zullen waarschijnlijk al wel wat hints opvangen hebben van haar kleedje.
Lang voor ik wist dat het kleedje zacht geel zou worden, kocht ik dit katoenen stofje van soft cactus met een zomerse theo in gedachten zonder tijdsdruk.
Maar aangezien het stofje perfect bij de outfit van de communicant bleek te passen, werd de zomerse theo bovenaan op het to sew lijstje gezet (het is er anders wel drummen). We zouden niet echt voor matching outfits gaan, maar als het kan, is dat toch ook gewoon mooi mee genomen.

Theo is Theo, ik maakte deze al verschillende keren, 5 keer nu, om precies te zijn (check de labels rechts als je inspiratie wil opdoen), en de 6de zit in mijn hoofd. Veel kan ik er niet meer over vertellen, schitterende fitting, schitterende handleiding, ... een onmisbare basic in ieders patronenbestand.

Het is wel de eerste keer dat ik 100% tevreden ben over de kraag en dan vooral over de staander. Heel goed driegen was hier de boodschap, dat maakt echt een groot verschil. 
Ook het feit dat het patroon perfect doorloopt in het zakje en in de voorpanden, maakt dat ik blij wordt van deze theo. En deze keer was het geen chance zoals toen maar pure berekendheid (en opnieuw ook weer driegen in plaats van speldjes zetten).

 
 
 

En de zoon was blij om op de foto te mogen (wat een verademing), al mocht het ook weer niet al te lang duren (mijn eten stond trouwens op), maar een vrolijk kind pakt nu eenmaal beter op foto en ik moet bekennen dat ik in deze materie niet helemaal objectief ben, maar laat ons stellen dat ik snel een aantal goeie foto's had.






en ja hoor, het moet iets in de genen zijn denk ik want net zoals bij het gele kleedje volgde er vrijwel onmiddellijk een ferme vlek, deze keer was het paprika (en nee, ik word niet betaald om wipp aan te prijzen, maar ik geloof wel dat de vlek weg was)



patroon:
Theo
stoffen:
prism pine groen en  pastel groen, beide van Soft cactus




11 opmerkingen:

  1. Hihi, die Wipp wordt goed gebruikt daar ;)

    Maar echt mooi zeg!! En zo'n leuke foto's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo dadelijk weet ik het resultaat van deze wipp-sessie, paprika was alleszins lastiger dan saus en chocolade van de vorige keer

      Verwijderen
    2. en wipp-sessie, oh, dat klinkt zo fout!

      Verwijderen
  2. Mooi! Mijne zoon doet zijn 1e communie pas over 2 jaar, hopelijk heb ik tegen dan die Theo ook al wat kunnen oefenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn allereerste theo was voor onze trouw en die was ook al erg geslaagd, gewoon super goede handleiding die u door alle moeilijke punten door loodst.

      Verwijderen
  3. Geweldig! Dat van dat driegen moet ik onthouden en je zoon heeft echt wel poseertalent :-) Die voorlaatste foto is zo grappig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe die staander altijd met wondertape of lijmstift. Dat is een gerief zene. Maar ik zou dan ook alles doen om niet te moeten driegen :-) Hij gaat stralen op de dag van zijn zus. Ik heb gelukkig nog een jaartje tijd. Hier is dat pas in het tweede leerjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dju, ik had gehoopt dat jij dit jaar al met een communicant zat, had ik bij jouw kunnen komen spieken om ideeën op te doen. en dat driegen, het past momenteel gewoon beter bij mijn gemoed, even alles rustig aan, geen haast en als je een biais aan een cirkelrok hebt vastgezet met de hand, dat is net geen 3m, dan is een kraagje driegen peanuts

      Verwijderen
  5. Zo mooi! Ik gebruikte de rode versie van de stof voor een Theo. De staander was niet perfect... Helpt driegen ook om de hoekjes van de staander goed te krijgen? Dan moet ik het maar eens proberen... Deze is in ieder geval prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow