woensdag 6 april 2016

Susanne met extraatjes

ik ging eens naar de uitverkoop van Mondepot, ja, dezelfde als toen ik het gele stofje kocht. En ik vond er een couponnetje, grof geweven ecru met geen, een beetje bling bling, niet te veel, niet te weinig. Het lijkt wel bij alles te passen. Op het ogenblik van de uitverkoop was ook de Susanne van CompagnieM net uit, dus was die link snel gemaakt.

De stof was werkelijk met alles combineerbaar, dus keuze in contraststoffen was er wel in overvloed, bovenop het feit dat de averechtse kant van de stof ook mooi was. Ik haalde paspels boven, tricotstoffen, rekbaar biais, ... alles leek wel een goede combinatie.
En ja, het is net dat combineren, zoeken, passen, ... dat ik ook zo heerlijk vind aan naaien. Het leidt soms tot onverwachte uitkomsten, toevalstreffers en oplossingen waar ik blij van word. Die toevalstreffers, daar kom ik later zeker nog eens op terug.


Maar uiteindelijk, ik had wel maar een klein couponnetje en daar zou maar 1 Susanne uit kunnen komen. Met de gele Candy in mijn achterhoofd, waar ik ging voor eenvoud met een strikje, koos ik ook nu weer voor pure eenvoud, de perfect basic die altijd past.
Ik maakte de Suzanne met contrasterende zakken zonder contrasterende stof. Ik maakte er wel wat speldjes bij, die ze kan weglaten of opspelden naargelang de outfit en het humeur.

 

 

 

 

En al weer had het model niet zo'n grote goesting om op de foto te gaan om haar Susanne te tonen. Ik dring niet meer aan. Maar dat ie vaak gaat gedragen worden, de Susanne, dat is wel duidelijk.
En als extraatje vond ik vandaag deze foto in de reeks foto's die broer en zus van elkaar maakten. (dus misschien is dat maar een idee voor volgende keer, elkaar fotograferen, er zit dan altijd wel minstens 1 goeie tussen)

 
Stof (en kantje): Mondepot
Patroon: Susanne van CompagnieM
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie Susanne! Die broches zijn echt een goed idee, die eerste vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eerste is eigenlijk een gezamenlijk project. Ik heb het kantje wel geplooid (cadeautje van mondepot trouwens), en de dochter heeft de knoop uitgezocht (en het is zo'n hele grote pot vol verschillende kringwinkelknopen)

      Verwijderen
  2. Heerlijk als zo'n stofje bij alles past, want de Suzanne moet toch nog ergens over gedragen worden he :)

    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is dat hé. alle mooie combinaties ten spijt, nu heb ik die stofjes nog om er wat mee te maken en ben ik gerust dat ze er een vestje bij heeft dat er op past

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow