donderdag 12 mei 2016

Dolly Plaid week 4



Week 4:



Er is ook een uitleg bij, die het geheel wat verduidelijkt
https://www.lamaisonvictor.com/dolly-plaid-patroon-week-4

In week 4 duiken er opnieuw driehoekjes op. Een afbeelding van de Dolly Plaid op La Maison Victor doet mij vermoeden dat het geen driehoekjes zullen blijven, maar grote ruiten zullen worden in week 5. Time will tell. Voor de aanzet naar de groene ruitjes gaat het als volgt: (uitgaande van 250 steken)


  • 29 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 28 ecru
  • 28 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 27 ecru
  • 27 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 26 ecru


  • Als je met 249 steken werkt, wordt het als volgt:

    • 28 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 47 ecru , 1 groen, 47 ecru, 1 groen, 28 ecru
    • 27 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 45 ecru, 3 groen, 27 ecru 
    • 26 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen, 43 ecru, 5 groen,  26 ecru 

    Dus eigenlijk is het met 249 steken net iets symmetrische deze keer,  maar uiteindelijk zal je dat verschil op het einde niet gaan zien.

    We zijn met een stel leuke blogsters die een weekje vooruit haken. Ik ben vereerd en verrast dat ik als haakleek en kleine blog tussen dat rijtje mag staan.
    We kregen het patroon van week 4 dus eigenlijk verleden week. Ik had echter het patroon van week 4 verkeerd gelezen. en dan nog eens en dan nog eens. resultaat is dat ik het eerst goed haakte, dan aftrok en verkeerd haakte en dan nog eens aftrok om het dan weer goed te haken. Ik ben dus
    1° aan het leren om gelijkmatig te haken
    2° geduld met mezelf te hebben
    3° geduld met een ander te hebben
    4° blogberichten aan het aanpassen en aanpassen en aanpassen.

    Mijn oprechte excuses voor de verwarring. Ik hoop dat ik jullie niet extra aan het haken heb gezet.


     















    3 opmerkingen:

    1. ik wer met 249 steken en ga dit ook blijven doen, volg halvelings het telpatroon maar dan eigenlijk vooral voor het eerste punt van een nieuw figuur tot het volgende punt...en dan maak ik de figuur zelf af naar eigen goeddunken
      en hier heb ik in 1 week tijd van 0 naar halverwege w3 gegaan...elke avond een uurtje met mijn favoriete serie en het resultaat mag er zijn hoor...

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Dank je wel. Ik ga het weekend starten dus deze tips waren zeer welkom 🌹🌹🌹

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Oh, nu is het patroon toch aangepast, dus ik paste mijn blogberichtje ook aan want vanmorgen stond er nog een uitleg over het foutieve patroon. Het blijft natuurlijk wel handig te weten dat je dus wel 250 steken moet hebben. Op de site van La maison victor zal nu denk ik ook elke week wat uitleg staan over het patroon waardoor het allemaal duidelijker wordt. Veel plezier met de Dolly plaid!

        Verwijderen

    Bloglovin

    Instagram Follow