donderdag 26 mei 2016

Donderdag Dollydag: week 6

Ook tijdens de kids clothes week is het 'Donderdag Dollydag'.

Na week 5 is week 6 een verademing. Voor sommigen was er misschien niets vreemd aan week 5, maar omdat ik bij week 4 wat had zitten sukkelen moest ik uittrekken en opnieuw beginnen en week 5 er achteraan haken. Dus dat voelde net iets drukker aan dan andere weken.
Daar tegenover voelde week 6 dus aan als even op adem komen. Die afwisseling heb ik eigenlijk wel nodig om het vol te houden, want de kriebel om te naaien is er echt wel weer en die combinatie (samen met uit werken gaan) durft al wel eens lastig zijn.
Al ben ik wel eens op zolder gaan kijken welke wol ik in de afgelopen jaren heb verzameld. Misschien breidt de haakmicrobe wel wat uit, who knows.
(de paarse kocht ik toen ik zwanger was van mijn eerste kindje <3<3<3, met de blauwe breide ik een veel te ruime sjaal, de roze met fluo oranje zou een sjaal worden die bij deze muts moet horen, ... allemaal wol eigenlijk die ik meteen kan linken aan een bepaalde periode)




Maar het patroon voor week 6 dus:
sommigen gaan het al geraden hebben, de blauwe pijltjes
Haak 4 rijen vasten in ecru.

Rij 5: haak vanaf het begin de blauwe draad mee in. Haak als volgt: Haak 4 vasten in ecru, haak 3 vasten in blauw, *haak 15 vasten in ecru, haak 3 vasten*. Herhaal wat tussen *…* staat nog 12x. Haak 9 (8 als je met 249 steken haakt) vasten in ecru. Haak een losse en keer je werk.

Rij 6: Haak 8 (7) vasten in ecru, haak 3 vasten in blauw, *haak 15 vasten in ecru, haak 3 vasten*. Herhaal wat tussen *…* staat nog 12x. Haak 5 vasten in ecru. Haak een losse en keer je werk.

Rij 7 t.e.m. 9 haak je op dezelfde manier door telkens in het begin 1 vaste meer in ecru te haken in de heengaande rij. In de teruggaande rij haak je 1 vaste minder in ecru, zodat je het patroon van de teltekening verkrijgt.

Vanaf rij 10 doe je het omgekeerde: haak in de teruggaande rij 1 vaste meer in ecru, en in de heengaande 1 vaste minder in ecru.

Ik heb een zeer donker blauw vermoeden hoe de 2 eerste rijen van week 7 er uit gaan zien, maar je weet het niet van mij hé




4 opmerkingen:

  1. Vanaf nu is het idd wat meer 'raden, want nu staan er geen (duidelijke) foto's meer van op de website van de ontwerpster :-( , maar volgens mij moeten er weer een aantal rijen basiskleur gehaakt worden voor er een aantal rijen oker gehaakt moeten worden ...maar je hebt het niet van mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zie nu pas dat de pijltjes nog niet volledig zijn ... gek, want de beschrijving geeft ze over 10 rijen :-D

      Verwijderen
    2. Maar rij 10, daar zitten de 4 rijen ecru ook al bij hè. Ik heb al zo vaak gemist dat ik tegenwoordig alles 5 keer nakijk en tel voor ik begin.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow