donderdag 9 juni 2016

Dolly Plaid: week 8 met mijn favoriete haakplekjes

week 8 van de dolly plaid,
echt oh en ah! dat ziet er zo mooi uit, die rechthoekjes! En mijn zoon past er gewoon al onder.


 

Na het dipje van vorige week (en zo gaan er ongetwijfeld nog komen) ben ik weer helemaal mee.
week 8 is opnieuw een rustig weekje, ideaal voor mij dus, om weer bij te geraken:


Haak 2 rijen in oker.
Haak 2 rijen in ecru.
Haak 10 vasten in ecru, *haak 10 vasten in blauw, haak 10 vasten in ecru*. Herhaal wat tussen *…* staat tot het einde van de rij.
Herhaal deze laatste rij nog 6 keer.
Haak 1 rij in ecru


En het dipje dus, van waar dat kwam?
te veel moeten, opnieuw beginnen werken, een ziek kind, en iedereen die wel wat van me wilde en ik die dus maar niet in een deftig ritme geraakte, ook wat het haken betreft. Dus ik liet het even liggen, even rusten en haalde het afgelopen week weer in. Ik haakte zowat overal en vond opnieuw mijn drive.

languit in de zetel (meestal aan het eind van de dag)is met stip op 1 de meest frequente haakplek


maar in de auto is wel mijn favoriet (terwijl mijn chauffeur me overal naartoe brengt :-) ) en vinden jullie ook niet dat mijn Harlequin geweldig bij die plaid past?


als de kinders onder de douche zitten


of in het mandje



 
tussen de soep en de patatten (met jawel, gehaakte pannenlapjes, gekregen van mijn tante, toen ik dat nog niet zelf kon haken, niet eens zo heel lang geleden dus)


of bij een tasje koffie (met koekske, want daar doen we het voor) 


Naar het schijnt moet je genieten van de rust in week 8, want week 9 belooft een pittige week te worden met veel telwerk. Als dat maar goed komt hier.

2 opmerkingen:

  1. Dan hadden ze toch gerust de extra rij ecru al op het patroon kunnen zetten :-D Dit stuk had ik in één avond af ... het begint wel wat zwaarder te worden om het deken overal mee naar toe te sleuren, bij mij past het bijna niet meer in mijn tasje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kan al beloven dat het telwerk best wel meevalt voor volgende week, gewoon zoals andere keren, vooral die eerste rij van het patroon goed hebben en de rest wijst zichzelf uit ;-)
      Hier begint mijn mandje ook al water krap te worden en ik lig al zowaar een beetje onder een deken tijdens het haken. als we 5 weken verder bij 30 graden gaan zitten haken, gaan we nog puffen (of is dat nu dromen dat ik doe?)

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow