dinsdag 19 juli 2016

Parisian Flamingo top

Een tijdje geleden deed ik mee met een give away van stof op zolder. En wonderwel, ik won.
Ik won een meter french terry, grijs met tropische bloemen en zoenende flamingo's. Naaiend Vlaanderen is er gek op, mijn dochter echter, die werd er warm noch koud van. 'Te grijs' was het verdict. Dat liet ik me dan weer niet aan mijn hart komen, want dan kon ik deze schaamteloos voor mezelf houden.
Nog iets waar Vlaanderen wild van lijkt te staan, zijn sweaters, maar ik hou er dus niet van, van sweaters. Ze zijn gewoon te vormeloos op mij en doen me gratis en voor niks 10kg zwaarder lijken. Dus nee bedankt.

Tot ik dan uitkwam op de Parisian top van Go To Patterns. Ik had hem al eerder gezien en vond het toen ook al meteen een patroon voor mij. Dat kraagje, de halsuitsnijding, de driekwartmouw... Maar ik had niet meteen een geschikt stofje in huis. Daar kwam dan met de flamingo zomersweat meteen verandering in.

Ik paste het patroon een beetje aan, naar eigen wensen en met de beperking van 1 meter stof.
  • De tailleband maakte ik smaller. In het patroon is deze ongeveer even breed als de onderrand van de trui. Maar dat bleek niet zo flatterend te zijn bij de eerste tussentijdse pasbeurt. De tailleband ging er dus weer af en werd zo'n 10cm ingenomen.
  • De tailleband bestaat langs de achterzijde uit 2 delen, pure noodzaak, want er bleef gewoon niet veel meer over van de stof.
  • De mouwen maakte ik wat korter. Dat was ook van moeten, maar ze zijn net lang genoeg om die 3/4 mouw te hebben.
  • De mouwboordjes werden (omwille van de kortere mouwen en dus bredere onderrand) wat verbreed met een kanten accent. 
  • De kraag werd gemaakt met 3 laagjes stof: onderaan roze tricot, bovenaan de flamingostof met rekbare witte kant over.

 

Bij een kleerkastenopruim met Marie Kondo gingen veel kledingstukken de deur uit. Het leerde me wel dat ik te weinig tops en truien heb waar ik 'blij' van word. Ik vind dat sowieso iets moeilijk, maar van deze Parisian Top vermoed ik wel dat ik er tegen de winter wat meer van in de kast ga liggen hebben. 



en don't mind de verfvegen op mijn armen. Ik zit aan kamer 2 op verfbeurt 4 (primer, plafond 1ste laag, plafond 2de laag, muren 1ste laag). Nog 1 verfbeurt en een behangdagje te gaan en dan op naar kamer 3.

 
 
 
En nu rap dat warm geval uit, het is 35°C begot.


3 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow