donderdag 4 augustus 2016

dolly plaid week 16: de driehoekjes: het vervolg

Het telpatroon van deze week kwam voor mij zonder werkbeschrijving. Ik ging opnieuw piepen op de blog van draad en praat om te kijken hoe het er precies uit moest zien en haakte verder hoe ik dacht dat het moest zijn. (hoe dat ging, lees je onderaan)




het totaalbeeld begint echt al redelijk impressionant te worden, niet?


het telpatroon ziet er als volgt uit:

met de werkbeschrijving die ik nu terugvind op La Maison Victor:

Haak 7 rijen in ecru.
Haak 11 st in ecru, 13 st in lichtgrijs, *haak 7 st in ecru, haak 13 in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 26 st in ecru.
Haak 12 st in ecru, 12 st in lichtgrijs,*haak 8 st in ecru, 12 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 26 st in ecru.
Haak 13 st in ecru, 11 st in lichtgrijs,*haak 9 st in ecru, 11 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 26 st in ecru.
Haak 14 st in ecru, 10 st in lichtgrijs,*haak 10 st in ecru, 10 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 26 st in ecru.
Haak 15 st in ecru, 9 st in lichtgrijs,*haak 11 st in ecru, 9 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 26 st in ecru.



Maar dus:
Ik ben linkshandig (dat zijn de goei, nie waar?), dus de tekening loopt bij mij waarschijnlijk iets anders, ofwel deed ik gewoon iets mis bij de vorige reeks van driehoeken. Als ik de teltekening zou volgen, komt het alleszins niet overeen met de foto's van draad en praat. 
Mijn eigen werkbeschrijving wijkt bijgevolg af van de werkbeschrijving en van het telpatroon die je kan vinden op La Maison Victor.
Maar... mijn driehoeken staan wel precies tegenover elkaar. Je doet er het jouwe mee, zou ik zo zeggen

Ik haakte eerst 7 rijen ecru, zodat ik samen 8 rijen ecru tussen de driehoeken had.

rij 8:
neem van in het begin de licht grijze draad mee.
haak 25 vasten in ecru, 13 vasten licht grijs *haak 7 st in ecru, haak 13 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9, haak 12 st ecru

rij 9: 
haak 13 st in ecru, 12 st licht grijs, *haak 8steken ecru, haak 12 st licht grijs* herhaal wat tussen *…* staat nog 9, haak 25 st ecru

rij 10:
haak 25 vasten in ecru, 11 st licht grijs, *haak 9 st in ecru, haak 11 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9, haak 14 st ecru

rij 11:
haak 15 st ecru, 10 st licht grijs, *haak 10 steken in ecru, haak 10 steken licht grijs* herhaal wat tussen *...* staat nog 9 keer, haak 25 vasten in ecru

rij 12:
haak 25 st ecru, 9 st licht grijs, *haak 11 st ecru, haak 9 st licht grijs*, herhaal wat tussen *...* staat nog 9 keer, haak 16 steken ecru



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow