maandag 5 december 2016

bloggers for life 2016: dolly plaid

Toen ik in april begon te haken aan de Dolly Plaid, een croched along van La Maison Victor, was mijn doel niet zo zeer het haken van een plaid. Ik ben niet zo van de lange termijn doelen (al zullen jullie me nu vast niet geloven), dus keek ik nooit verder dan het patroon van de week, 12 tot 13 rijtjes haken en dat 30 weken lang.

Pas na die 30 weken verscheen daar plots een plaid als een verzameling van 30 x 12 rijen van 250 vasten per rij, afgewerkt met 3 rijen aan elke zijde en nog eens enkele rijen extra bovenaan en onderaan, zonder floshkes.
Voila, 92.660 vasten,
allemaal voor Bloggers for life dat dit jaar in het teken staat van de VZW Altijd vrouw.
Ik deed er speciaal voor Bloggers for life (44 x 40) 1760 tunische honingraatsteken bij in de vorm van een bijpassend kussen.
Een bundeltje warmte






Wat kan jij winnen?
- hoe dan ook steun je het goede doel, en steek je daarmee zo veel vrouwen een hart onder de riem
- daarom krijg je sowieso al een virtuele kus van mij

Maar misschien ben jij wel de gelukkige die de Dolly Plaid met bijpassend kussen in huis haalt.
- afmetingen van de plaid: 1m60 op 1m30
- afmetingen van het kussen: 39cm op 42cm (ongeveer hé)
- voor een beetje warmte van jouw door het goede doel te steunen, stuur ik je dus heel veel warmte terug (letterlijk en figuurlijk), fair deal lijkt me
- ik voerde de plaid uit zonder franjes, maar als je toch graag franjes wenst, geen probleem. Laat het me even weten en ik maak die franjes er voor jouw gewoon aan.




Wat moet je doen om kans te maken?
- Vul hieronder het formulier in,
- Duid aan hoeveel lotjes je wil kopen. Elk lotje kost 2 euro
- Duid aan voor welk stuk je lotjes wil kopen. Wil je de Dolly plaid winnen? dan duid je hier nr 42 aan.

- Schrijf het juiste bedrag (jouw gekozen aantal lotjes x 2 euro) over op het rekeningnummer
BE69 3770 2596 1378
- met volgende mededeling: nummer van het veilingstuk (42 in dit geval) - je naam - je voornaam - het aantal lotjes dat je kocht.

 -  De trekking vindt plaats op 18 december. De winnaars worden hier, (en op de desbetreffende andere deelnemende blogs) en op de facebookpagina bekend gemaakt.


- fingers crossed






Geen zin in een plaid? Liever een tas misschien of een kleedje of het perfecte geboortegeschenkje? of gewoon ook benieuwd naar wat andere blogsters maakten? Hieronder vind je een overzichtje van week 4.

32: Khadetjes  |  33: Soft Cactus  |  34: de Zusters van  |  35: Lily & Woody  |  36: Paspelpoezen  | 
37: de Zussen  |  38: de kinnekes Cloots  |  39. 128  |  40. Petit Bout de Chou  |  41. Babarum  |  42. Vlijtig Liesje

8 opmerkingen:

  1. Zotjes, zo'n werk 'zomaar' afgeven! Je bent een topmadam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn in blijde verwachting van een nieuw salon en deze plaid + kussen zou er prachtig bij staan <3 !!!
    PS: Je brengt me op ideeën voor een nieuw 'wiskundevraagstuk' ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn collega is in blijde verwachting van een vers boeleke, dus ik was eigenlijk in mijn overmoed in week 20 van de dolly plaid al begonnen aan zo'n nieuw wiskundig vraagstuk. maar 150 steken is juist iets te veel. ik zou dan gaan voor 160 rijen van 120 vasten, afgewerkt met 3 rijen rondom, samen 20880 vasten, maar dan moet het patroon zelf ook helemaal herberekend worden

      Verwijderen
  3. Prachtig! Dit wil ik écht hebben aangezien ik niet zo schoon kan haken! Ik heb met DMDH afgesproken dat ik niets onder de kerstboom hoef als ik maar lotjes voor uw prachtige werk mag kopen.. Nu maar duimen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh my god, alle bloggers die meewerkten hieraan hebben een keigroot hart (en de organisatoren natuurlijk ook en degene die lotjes kopen) maar een werk van zo'n lange adem verkopen dat toont dat jij toch een heel speciaal groot hart hebt
    per week heb ik een vast bedrag aan lotjes dat ik koop voor deze bloggers for life maar speciaal voor dit topstuk overtreedt ik mijn eigen regels want na al jouw moeite mag dat wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En dat groot hart, ahum, dat is zo speciaal niet hoor. Ik wou de plaid alleen niet zomaar weg geven.
      Veel succes met de loting. Ik denk dat ik minstens even benieuwd ben.

      Verwijderen
  5. Oh my, ... wat en werk! Ik durf bijna geen lotje kopen voor zo'n engelengeduld maar ik ga het toch doen !!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow