zondag 15 oktober 2017

Theo/Billie Polo

Het voornemen om meer voor mijn mannen te naaien is tot vandaag nog niet echt goed gelukt.


Voor de zoon naaide ik een hele communieoutfit bij elkaar en een mierentrui tussendoor.
Voor de man naaide ik 2 billies, helemaal in het begin van dit jaar.
En dan zijn we, op een paar gigantische ufo's na, uitgepraat wat 2017 betreft.


Op naaiweekend gaan en de man een heel weekend laten ronddraven met de kinderen en dan zonder iets voor hem terug komen, ...
Dat voelde niet zo ok. Ik zou dus niet naar huis vertrekken zonder een polo voor Raf. Dat weekend is ondertussen een maand geleden en de polo heeft al een paar keer het was-circuit doorlopen.


Bij Madeline de stoffenmadam bestelde ik (met gulle naaiweekend-korting, waarvoor merci) wat mooie 'mannenstofjes' waaronder deze geribbeld marine blauwe tricot.
Ik zou het stofje combineren met een restje oker dat ik nog liggen had van mijn vorig mannennaaisel, maar de streepjestricot van Nosh organics leek me minstens even leuk om de polo van accentjes te voorzien. Ik gebruikte okeren knoopjes om het geheel wat te breken.





En ik heb eindelijk de juiste aanpassingen gevonden om de zonen-patronen aan te passen voor mijn man. Dus hopelijk vind ik heel gauw de tijd om aan de slag te gaan met de katoenen mannenstofjes om hemden te gaan maken.



patroon: theo-polo
stof: marine blauwe ribbel tricot
knoopjes van Stoff, Geel


3 opmerkingen:

  1. ooooh wauw, op de foto's zonder man in de polo vond ik de kleur minder mooi maar die met man erin daar klopt het plaatje. huphup je moest al een katoentje aan het knippen zijn, ik vind polo's veel moeilijker dan de theo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, want ik heb gezwoegd op die polo! Dan hebben we het moeilijkste gehad. En ik vind het ook mooier op het lijf dan op de kapstok. Beter zo dan omgekeerd. :-p

      Verwijderen
  2. Heel tof!! Vooral dat accent aan de kraag en het knopenpad! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow