woensdag 27 december 2017

Thrinning Issie en Billie met een hoekje af

Is het de kerstsfeer die me in twinning mood brengt? Of is het omdat er net nu in december nog hele mooie verwerkbare restjes zijn die twinning toelaten?

Het moet gezegd: stofbenodigdheden inschatten voor mannennaaisels, dat moet ik nog een beetje leren. En in tussentijd probeer ik aan 'het betere  restjesverwerking' te doen. Als dat dan een twinning- of zelfs thrinningresultaat oplevert, dan is dat een gepermitteerde bijkomstigheid.
De restjes komen van hier.


 
Voor Alexander maakte ik een Billie met een hoekje af. Of, het was de bedoeling om een Billie te maken met 1 hoekje af, voor en achteraan, maar ik knipte achteraan per ongeluk 2 hoekjes af. Het werd dus een Billie met een paar hoekjes af, en meer plaats om kleur toe te voegen. Helemaal Alexander dus.




Voor Helena's issietop was de restjesvoorraad van het mannenhemd al wat geslonken. Bovendien wilde Helena niet dat het oker duidelijk zichtbaar zou zijn op de trui zoals bij Alexander. Ik maakte daarom een blauwe issietop waarbij de stof van het theohemd in de ruffles werd verwerkt. Ik maakte dubbelzijdige ruffles waarbij voor de onderkant van de ruffles oker werd gebruikt. Op die manier is er aan Helena’s wens voldaan, maar heb ik toch mijn mooie colorblock. 





En all three together speciaal voor mij de koude in, zonder jas, natuurlijk, zo hoort dat in de winter, om toch dat beetje licht te pakken dat er gewoon niet is. Of wat een gezin van een bloggende vrouw lijden kan. Je zal wel verstaan, dat ik niet gewacht heb tot er eentje enigszins op iets trok.


stoffen:
drawing grijs blauw,
donker blauwe tricot
patronen:
billie van zonen09
issie top van sew pony

5 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow