vrijdag 15 januari 2016

retro klippan

Ik heb nog een reeks retro stofjes liggen. Het ene is (me) al wat kostbaarder dan het andere. Sommige stofjes zijn nog van oude gordijntjes of kussenslopen, kringwinkelvondsten veelal, en andere werden al gedeeltelijk verwerkt tot kleedjes voor de dochter. Ik had er ook nog rokjes mee willen maken, of truitjes met stukjes retro stof bovenaan. Plannen zijn, of waren er zeker genoeg, maar... de dochter ontwikkelt een andere stijl dan wat je met retro prenten kan maken. Of ik moet er alleszins nog eens heel erg hard over nadenken hoe ik retro prenten en stoffen kan verzoenen met een iets stoerdere stijl waar ze naartoe evolueert.
En voor de zoon, ik zie er niet meteen iets in dat voor een jongen kan dienen, zeker als je weet dat zijn lievelingskleur voor kleding nu al zwart is. .

 
 

Het teddystofje, waar ik redelijk wat van liggen heb, verwerkte ik al vast tot klippan-overtrek. Het is de bedoeling dat ook de Poang (heeft niet iedereen een Poang? ik hoef er geen uitleg bij te geven toch hé) aan de beurt komt, some day.
Ik had eerst het idee om deze stof te gebruiken voor de klippan-poef, maar dat kreeg ik precies net niet over mijn hart om die voor dergelijk eenvoudig project te verknippen. Ik wil iets permanents voor deze, niet iets waar ze na 1 seizoen zijn uitgegroeid, iets voor mij des noods (maar ik zie mezelf niet meteen in een rok met honden en poezen lopen, laat staan een ezeltje, zelf niet als het een schattig ezeltje is) of een gebruiksvoorwerp. Ook kussens kan ik, vrees ik, al schrappen, want de man houdt niet zo heel veel van retro, dus 1 retro klippan in de leefruimte is al meer dan voldoende retro voor hem, al heeft hij dat niet met zo veel woorden gezegd. Ideetjes zijn dus welkom, absoluut! heel hard welkom.

De overtrek van de klippan maakte ik op basis van de bestaande overtrek, dus daar kan ik weinig meer over vertellen dan dat er wat meetwerk, 4 'prinsessennaden' voor de afgebogen hoeken, en wat rechtdoor stikken voor nodig waren. Eigenlijk moet je nog aan de onderzijde wat velcro bevestigen (de zachte kant) zodat je de overtrek kan vast maken aan de poef. Maar alles bleef vanzelf zitten, dus Liesje won het van Vlijtig.







4 opmerkingen:

  1. Waw, heerlijke stofjes zijn dat! Spijtig dat je dochtertje een andere smaak heeft, misschien een grote strandtas ofzo ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! En met een tas zit je altijd goed. Evt. als speelse voering aan de binnenkant. Instant happiness als je ze dan opent

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow