zondag 28 februari 2016

vlindertrui op scandinavische wijze

Je hebt de cocoondress
Je hebt Nosh-organics
Je hebt Bang Bang Copenhagen
En ik zag het natuurlijk ook al op de blog van Marthe. Want daar werd ik verliefd op de cocoon tee en op Nosh organics tezelfdertijd.
Je ziet dus onmiddellijk waar ik de mosterd haalde voor deze

Om de kids clothes week af te sluiten, besloot ik nog heel snel voor een kleurrijk project te gaan. Helena heeft best veel kleedjes en rokjes. Maar eigenlijk gaat haar voorkeur meer en meer uit naar broeken met een comfortabele trui erover (alles wat snel aan en uit is voor als ze zich voor de turnles moet omkleden). en die Cocoon dress die ik eerder al maakte, die zit zo comfortabel, is zo leuk en ook leuk om maken.

Ik kortte het kleedje in tot T-shirt lengte
versmalde de zijnaden een klein beetje
op het rugpand voegde ik 3cm toe om een plooitje te kunnen maken op de rug.
Alle randjes werden afgewerkt met een tweelingnaald.
De vleugeltjes maakte ik dubbelgevouwen (want de gele tricot is wel erg dun en dubbel gevouwen is netter afgewerkt)
De streepjes mooi laten doorlopen was een kleine uitdaging, maar niets dat een extra speldje en een beetje trager stikken niet kon oplossen.


 


 


 maar eigenlijk vind ik de trui nog mooier aan, dan aan de kapstok



 
 


9 opmerkingen:

  1. Heel leuk... Vooral die 2 verschillende vleugeltjes maken het zo speels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel en nog zo een leuke blog, 't is toch al meer dan traai to naai naar mijn bescheiden mening :-) super leuke blog naam

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. dank je wel en dank je voor je reactie, want daardoor kwam ik op jouw super leuke blog uit!

      Verwijderen
  3. Ik ben ook fan! Simpel, speels, vrolijk... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof gevonden, die verschillende vleugeltjes! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel tof! Het is door deze versie dat ik overtuigd werd het patroon ook te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je gaat het je niet berouwen! ik ben benieuwd naar jouw creatie

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow